Pages

Friday, March 13, 2009

cerita sahabat2ku-siri 2

ini mungkin entri terakhir pada pagi ni, ngantuk dah ni, tapi teruskan sikit jer lagi...

ni gambar sahabatku , hidayani.schoolmate ketika sekolah al-ihsan dulu.baru 3 minggu balik dari mesir..cepat2 yer cari kerja..tapi yang paling penting, cari suami dulu, hehe, jangan marah yer..


seterusnya kami ke rumah hafidza pulak ,alhamdulillah dah dapat bb sulung, bb girl, namanya sumaiyah..comel babynya..ni juga schollmate ketika sek al-ihsan dulu.tahniah yer dapat bb comel ni, mg dia menjadi permata hati yang mampu mendoakan kebahagiaan kita di dunia dan akhirat, amin..

ni pulak posing kami bertiga, sumaiyah nampak gak sipi2 tuh, kira oklahkan..nnt dah besar acik ambik gambar lagi yer..senyum seorang ibu yang bakal mendidik anaknya menjadi insan yang cemerlang di dunia dan akhirat, insya Allah..TANGAN YANG MENHAYUN BUAIAN MAMPU MENGGONCANGKAN DUNIA.

yang ni pulak gambar bb kak Ana Afzan & Saiful Azhan.hihi.. gambar ni diambik dari blog kak yanti. akak ni sek al-ihsan gak dulu...mintak izin yer kak yanti amik gambar nih..




yang ni pulak gambar terbaru ayyash, anak herny dan ifzam..ambik dari blog dia gak.hari tu masa umurnya sebulan kami berkesempatan ke rumahnya..ada dalam entri sebelum ni..minta izin yer herny curik gambar ayyash yang dah semakin chubby sekarang nih..


ha...ni pulak khadeeja dan maryam..london mari!!! ni anak sahabatku yang sekarang berada di london, siti nurul hafizah, juga sek al-ihsan dulu..ni aku amik dari blog dia gak.minta izin yer nurul.. kami juga berkesempatan berjumpa nurul dan anak2nya ketika nurul balik ke malaysia tahun lepas.. nurul, moga anak2 nurul membesar dengan sihat dan dirahmati Allah hendaknya.. terlalu besar pengorbanan seorang ibu terhadap anak2nya.. itulah sebabnya mengapa syurga seorang anak terletak di bawah kaki ibunya.. berlainan pula seorang isteri, syurganya terletak di bawah tapak kaki suaminya... bila dah ada anak ni barulah terasa hebatnya pengorbanan seorang ibu terhadap anaknya.. start dari mengandung, dengan alahannya, sehinggalah bersalin, yang mengalami komplikasi macam2, dan sehinggalah keluarnya bb dari perut ibu..pengorbanan tidak sampai di situ..bermacam2 lagi kepayahan yang ditempuh untuk membesarkan seorang anak..

oklah..dah pukul 5.30 pagi dah... subuh pun dah dekat..izinkan ku mengundur diri.. tengoklah ada masa kusambung lagi esok yer...wassalam.

1 comment:

desperate mama said...

izma.. tq so much coz sudi ziarah fidza.... dlm hati kagum tengok izma dgn 2 hero dan sorang heroinnya.... mesti izma dh tempuh mcm mcm pengalaman dlm mendidik anak anak... congrats!!!