Pages

Monday, June 7, 2010

REHLAH AQOBA MMY.

Alhamdulillah..jam menunjukkan 7.30 pagi..Ummi masih belum berkesempatan untuk sentiasa mengupdate blog ini..Semalam 4 dan 5 Jun 2010..kami sekeluarga ke Pantai Aqobah..Subhanallah..indah sungguh ciptaan Allah...Dan di sinilah terjadinya kemurkaan Allah terhadap Bani Israel yang disumpah menjadi kera..


Al-Baqara [2:65] Dan sesungguhnya kamu telah mengetahui (bagaimana buruknya akibat) orang-orang di antara kamu yang melanggar (larangan) pada hari Sabtu, lalu Kami berfirman kepada mereka: Jadilah kamu kera yang hina.
Al-Maeda [5:60] Katakanlah: Mahukah, aku khabarkan kepada kamu tentang yang lebih buruk balasannya di sisi Allah daripada yang demikian itu? Ialah orang-orang yang dilaknat oleh Allah dan dimurkaiNya dan orang-orang yang dijadikan di antara mereka sebagai kera dan babi dan penyembah Taghut. Mereka inilah yang lebih buruk kedudukannya dan yang lebih sesat dari jalan yang betul.
Al-Araf [7:166] Maka setelah mereka berlaku sombong takbur (tidak mengambil indah) kepada apa yang telah dilarang mereka melakukannya, Kami katakan kepada mereka: Jadilah kamu kera yang hina. 



Maka Kami jadikan apa yang berlaku itu sebagai suatu hukuman pencegah bagi orang-orang yang ada pada masa itu dan orang-orang yang datang kemudian dan suatu pengajaran bagi orang-orang yang (hendak) bertakwa. Al-Baqara [2:66] .

subhanallah..






membeli belah di balad aqobah..


pohon tamar..dlm perjalanan balik ke irbid.

Mungkin blog ini akan sunyi lagi selama 2 minggu..kami sekeluarga akan menunaikan umrah..pada 9.6-2010 - 10.9.2010..doakan kami dipermudahkan urusan yer!

3 comments:

Kay said...

salam Izma... semoga urusan dipermudahkan di sana :)

Kay said...
This comment has been removed by the author.
ummu faqeh said...

insya Allah..terimakasih kay..