Pages

Monday, June 7, 2010

KEMBALI KEPADA FITRAH-UMRAH 2010



Insya Allah..walhamdulillah kami sekeluarga akan menunaikan umrah pada 9.6 ini sehingga 19.6 ini...


"Ya Allah,sampaikan hajat kami untuk menjadi tetamuMu,panjangkan umur kami,kurniakan kami kesihatan.Aku tidak sabar untuk menjadi tetamuMu,hatiku bergetar ingin melihat rumahMu"..


Solan yang bermain di minda..


"Kenapa Allah panggil aku?Kenapa Allah undang aku?Kenapa aku yang dipilih?Kenapa hatiku bergetar?"

"Sudahkah aku bersedia untuk menemukannya? Hanya Engkau, ya Allah, yang Maha Mengetahui! Semoga aku tidak mempersia-siakan undangan-Mu ini. Bila Kau yang mengundang, tiada siapa yang dapat menghalang. Kau yang memilih hamba-hamba-Mu untuk penghormatan ini. Engkaulah juga yang memudahkan setiap langkah, mencukupkan rezeki dan menenangkan jiwa kami yang diundang. "
 
"Tidak semestinya yang hadir itu akan diterima oleh Tuan Rumah. Mereka yang sempat ke sana pula, tidak semestinya mendapat layanan yang baik. Semuanya adalah ketentuan Allah yang Maha Berkuasa. "

"Ya Allah ,
Aku terima panggilanMu,
Aku hadir di sisiMu,
Aku serahkan diriku kepadaMu,
Aku redha dengan segala pemberianMU.."



...petikan dari buku Kembali kepada Fitrah..Mohd Ali Mahmood.
Terimakasih kepada tuan haji kerana mengirimkan buku tuan kepada saya.Dikirimkan dari Singapura ke Jordan ini.Alhamdulillah..buku ini amat berguan kepada ummi yang ingin menjejakkan kaki ke rumah Allah ini.Semoga Allah membalas jasa baik tuan sekeluarga..

Buat masa sekarang ummi masih lagi berdebar2 ingin menjadi tetamu Allah ini.Harapan ummi agar sahabat di luar sana dapat mendoakan agar urusan umrah kami ini dipermudahkan Allah,amin!



 faqeh dan faseh ketika di kedai gambar untuk ambil gambar bagi urusan umrah.

kak jannah berposing dengan King & Queen of Jordan..


No comments: