Pages

Friday, January 1, 2010

DISAMBUT PARA MALAIKAT- BHG 2

jam 6.15 petang ( malam ) , 28.12.2009 di Hospital Ibnu Al Nafis..
Ummi sampai jer, faqeh tengah muntah.Susu yang dia minum pagi tadi terkeluar semuanya.Sedikit pucat mukanya dan kepala sebelah kiri agak bengkak dari luar.Mungkin hentakan ke lutut UmmuQusoi.Faqeh tersenyum melihat adik beradik dia datang.Ummi peluk dan cium dia.Ya Allah besarnya kurniaanMu...Syukur padaMu Ya Allah aku masih mampu memeluk dan mencium insan yang ku kandung 9 bulan dan dilahirkan secara pembedahan ini..

Mumarridhoh ( jururawat ) yang merawat Faqeh melihat muntah yang dikeluarkan memastikan tiada darah atau benda2 yang asing.Alhamdulillah faqeh kelihatan agak bermaya setelah muntah sebanyak 4 kali.Alhamdulillah...syukur dipanjatkan padaMu.

Kak Jannah berbicara lagaknya seorang yang dewasalebih dari usianya.Berpesan dan bercerita kembali tentang kejadian yang berlaku dengan faqeh.Sungguh ummi kagum dengan ketokohan seorang kakak yang ada pada kak jannah.
( macam kak ros yang amat garang -kata acik2 JUST yer..)

UmmuQusoi juga turut berkomunikasi dengan faqeh..namun faqeh sudah kehabisan bateri..dia sudah letih dan mengantuk..ubat juga telah diberikan.Faqeh pula dikehendaki berpuasa.

selang beberapa minit kami di hospital,segerombolan sahabat 2 mutazawwij datang ke hospital.Kami juga agak terkejut pada mulanya,siapa yang brth pada mereka semuanya?huhu..rupa2nya Ammu Din yang brth.
Alhamdulillah..
kami rasakan kami tidak keseorangan menghadapi ujian seberat ini dari Allah..

Ya Allah, walaupun kami tiada ibubapa, adik beradik dan saudara mara kami di bumi Jordan ini, namun Kau kurniakan kami saudara mara dan sahabat2 yang amat prihatin dan menyayangi kami seperti saudara mara kami sendiri..Syukur pada Mu YA Allah...Eratkanlah ikatan ukhuwah antara kami semua, amin.

Mereka datang membawa buah tangan dan juga memberi kekuatan semangat kepada ummi sekeluarga..alhamdulillah..begini caranya Kau memakbulkan doa ummi supaya diberi ketenangan dan ketabahan menghadapi ujian ini.

jam 9.30 malam, di rumah ..Ummi pulang bersama anak2 ditemani Kak Aizah dan U.Riduan..tanpa kehadiran hubby dan juga Faqeh..Adik Faseh ingin bersama abinya dan Abang Faqeh..Menangis juga dia pada mulanya..Namun setelah dipujuk, adik kembali ceria..siap main komando2 lagi kata Ammu Din..hehe

Sampainya di rumah ummi terasa kosong ...sunyi sepi..sedih mula menyelubungi diri ini.Ummi panjat doa dalam solat hajat ummi agar terus2 diberi ketenangan dan juga kesihatan berpanjangan kepada kami sekeluarga..

"Ya Allah..Engkau kurniakanlah kami ketabahan dan kekuatan semangat sebagaimana telah Engkau kurniakan kepada para anbiya' dan juga syuhada'Mu yang berjuang fisabilillah di bumiMu yang penuh barakah ini.Sesungguhnya hanya padaMu lah tempat kami mengadu..Ya Allah..aku bukannya tidak redha dengan ujian yang Kau berikan ini..namun Ya Allah..aku sekadar ingin mengadu kepadaMu...Hanya Engkaulah Tuhan yang kami sembah..Perkenankanlah doa permintaan kami ini..Amin ya rabbal 'alamin..


sesudah azan subuh..29.12.2009..
Ummi mulakan hari ini dengan penuh kesyukuran di atas semua kurniaan yang telah Allah berikan..Ummi meluahkan perasaan terpendam di dalam blog kesayangan ummi, namun belum bersedia berkongsi apa yang terjadi...

Ummi kuatkan semangat untuk memberitahu khabar berita ini kepada keluarga di Malaysia.Bercakap dengan Tok Ma...airmata ummi memang tidak dapat dibendung lagi..jauh beribu2 baru dari keluarga tersayang..Mana mungkin mereka dapat datang menziarahi kami di sini.Namun ummi kuatkan semangat katakan bahawa semuanya akan kembali pulih sediakala dengan bantuan Allah dan juga sahabat2 kami di sini.

Ummi katakan pada diri ummi bahawa ada lagi orang lain yang lebih berat ujian yang diberikan Allah kepada mereka berbanding dengan ujian yang Allah berikan kepada kami sekeluarga..Syukur di atas semua yang berlaku..Tentu ada hikmah yang tersurat dan tersirat ...

Jam 1.00 petang..ummi ke hospital ditemani akhowat JUST yang baik hati...Ummi sampai ketika itu Faqeh baru sudah keluar dari bilik air..Alhamdulillah, sudah boleh berjalan sendiri ke tandas.Faqeh telah dikeluarkan dari bilik ICU dan sudah berada di bilik biasa.

Abi bercerita pada ummi..ketika abi masuk ke tandas , faqeh dibiarkan keseorangan dalam keadaan tidak berpakaian setelah membuang air kecil di tandas..Abi keluar jer..faqeh sudahpun memanjat tingkap di bilik hospital tersebut..BERTUAH PUNYA BUDAK..memang tak serik2..heheh, bila ditanya kenapa panjat..sekadar ingin tengok pokok zaitun yang berada di luar sana..Itulah budak2 yang sedang mengeksplorasi kehidupan mereka..

Faqeh pada hari ini dibenarkan makan makanan yang lembut pada mulanya.Sampai jer kami, Kak Jannah dan adik faseh duk sibuk nak makan nasi goreng.Macam mereka pulak yang sakit..Faqehpun dah makan sup, laban dan juga jelly.Alhamdulillah..diapun minta nak makan nasi goreng,tapi masih tidak dibenarkan.

Faqeh masih ditahan di wad kerana doktor ingin lihat sama ada selepas dia makan, dia akan muntah ataupun tidak..Alhamdulillah..dia normal.Syukur padaMU Ya Allah...

jam 9.30 pagi - 30.12.2009.Alhamdulillah..faqeh telah dibenarkan keluar..Alhamdulillah..kami telah melalui masa2 yang sukar ..selepas kesusahan pastinya ada kesenangan..insya Allah..




alhamdulillah..faqeh dah start boleh makan sikit2.


syabab yang datang menziarahi faqeh..sebenarnya ramai yang datang..seganlah pulak ummi nak snap gambar mereka..nanti apa pulak kata akhowat dan syabab nikan?hehe
inipun ambik gambar dari belakang..kiranya gambar curiklah nih..ampun ya syabab!!
(saper ni yer?cuba teka?huhu) nipun guna kamera handset jer, 2mp,..nak guna kamera betul, nanti nampak beriya sangat..hehe

alhamdulillah..syukur di atas pertolonganMu ini..Kalamullah jangan ditinggalkan walau dalam apa jua keadaan kita..susah atau senang..insya Allah kita susah, Allah tidak akan lupakan kita...

alhamdulillah..faqeh sudah boleh tersenyum kambing..

abi duk khusyuk mengajar kak jannah bahasa arab..esoknya kak jannah pekse bahasa arab..alhamdulillah..disaat ummi menulis entri ni , semua pelajaran peperiksaan kak jannah 100%..matematik, arabic dan english..MUMTAZAH, YA SYATHIROH!!!

catatan di katil faqeh


berposing sebelum keluar dari hospital

senyuman yang selalu ummi rindukan..

7 comments:

Ainul Arina Madhiah said...

salam faqeh, moga cepat sembuh yer. terkejut achik dengar. alhamdulillah takde apa2..

kak izma, moga dipermudahkan semua urusan. ^_^

Fez said...

Faqeh comel! Inshallah salamtk :)

ummu faqeh said...

achik ainul-terimakasih atas doa utk faqeh dan juga utk ummi dia..

acik feeza-syukran ala ziaratukum..insya Allah semuanya akan pulih seperti biasa.

nik said...

Slm..

Allah yushfeek ya akhi faqeh.. fa la3alla hazihi min alamati a3zeemah allazi sa yahdus syaiun kabeerah 3enda akhi faqeh..bi3aunillah an takunan fin najahah 3enda hazihil musibah..ameen..Wallah qadeer..

moga adek bertuah ini bakal menggegarkn dunia Islam suatu masa nnt..ameen..

ana de dlm gambar tu..teka la yg ne satu..huhu~ :D

ummiluqman said...

alhamdulillah..faqeh dah balik rumah.

ummu faqeh said...
This comment has been removed by the author.
ummu faqeh said...

Ammu Nik..terimakasih atas doa2 tuh! semoga dimakbulkan Allah hendaknya..

huhu..tentulah yang duduk atas katil tuh..yang suka bermain2 dgn faqeh tuh..ada ciri2 kebapaan mithali lagi..hehe

acik azma..alhamdulillah..faqeh dah kuar..dan bertambah aktif sekarang.

SYUKURI NIKMATNYA!

font



I changed my font at thecutestblogontheblock.com

MUTIARA AL-QURAN اللؤلؤة قرآن كريم

TABAHKAN HATI KAMI!