Pages

Friday, January 1, 2010

UCAPAN SETINGGI2 PENGHARGAAN!!!



بسم الله الرحمن الرحيم
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

Jam menunjukkan 4.00 petang.SELAMAT TAHUN BARU KEPADA SEMUA!!!JUGA SELAMAT MENEPUH PEPERIKSAAN KEPADA ADIK2 SYABAB DAN AKHOWAT!

Alhamdulillah..disaat catatan ini ditulis, faqeh sedang seronok bermain2 di bilik bersama adik beradik yang lain..Ummi sudah kunci serapat mungkin pintu yang menghubungkan beranda dengan rumah kami..Tidak bersedia lagi ummi melihat tempat kejadian.

Namun sebentar tadi akhowat arab yang tinggal di sebelah mabna kami bertanyakan keadaan faqeh...ummi terangkan dengan bahasa arab+english + bahasa isyarat..(huhu..arab ummi kurang faseh, english boleh sikit2, akhowat tuh pulak yang tak faham)..Ummi lihat tempat kejadian..terus tangan ummi terketar2-masih trauma dengan kejadian tersebut.Subhanallah!!!

Tidak sempurna iman seseorang melainkan dia mencintai saudaranya,sebagaimna ia mencintai dirinya sendiri.



Dapatkan Mesej Bergambar di Sini

Di entri ini sebenarnya ummi ingin merakamkan sejuta penghargaan buat semua yang sentiasa memberikan sokongan dalam apa jua bentuk sama ada material ataupun sekadar sepotong doa...semoga Allah saja yang membalasnya di dunia mahupun di akhirat kelak...kerana..
"Kehidupan kita di dunia ini tidak menjanjikan satu jaminan yang berkekalan. Apa yang ada hanyalah percubaan, cabaran dan pelbagai peluang. Jaminan yang kekal abadi hanya dapat ditemui apabila kita kembali semula kepada Ilahi."


kepada jiran2 ummi yang baik hati datang menziarahi ummi, walau kita tidak sebangsa, namun addin itulah penyatuan kita...

kepada kawan2 mutazawwij di jordan ini, syukran jazilan atas sokongan yang diberikan..

kepada syabab dan akhowat - sungguh jasa baik kalian semuanya..moga Allah sahajalah yang membalasnya..semoga ukhuwah antara kita akan terus berpanjangan selepas ini..jemputlah datang umah akk bila2 masa untuk bermain2 dengan anak akk..hehe..buat persediaan untuk melangkah ke alam keibubapaan kan..

kepada sahabat2 di Malaysia sama ada yang pernah berjumpa atau sekadar di alam maya ini...-sungguh terasa dekat di hati atas semua doa dan komen2 yang kalian tunjukkan..tidak tergambar perasaan kegembiraan di atas semua doa2 yang kalian tunjukkan..entri khas untuk kalian semuanya..ummi C&P semula semua yang kalian nukilkan di dalam blog ummi..juga kawan2 di YM dan juga FB-terimakasih banyak2..

yang terakhir dan yang teristimewanya..untuk keluarga di Cendering & Balok, Kuantan, Pahang, Malaysia....thank you so much..insya Allah, lepas ni Faqeh akan tidak nakal2 lagi..

DI SINI UMMI C&P SEMUA KATA2 SEMANGAT DAN DOA DARI SAHABAT2 UMMI..SEMOGA ALLAH SAHAJA YANG MAMPU MEMBALAS DI DUNIA MAHUPUN DI AKHIRAT KELAK..AMIN.

Aznika: Sabar ye Izma..

kakzie: semoga faqeh sembuh seperti sediakala.mcm2 ujian dn dugaan yg allah beri dlm hidup kita ni..semuanya ats kehendakNYa. kita kena redha dn bersabar.semoga tie dn family sihat sejahtera...

siti: salam izma...menitik air mata saya..sedihnyee..semoga segalanya selamat..banyakkan bersabar

sha: salam.. ya allah izma.. menitik airmata saye baca en3 izma... banyakkan bersabar.. tabahkan hati.. insyaallah, semuanya akan selamat.. semoga faqeh cepat sembuh, dan jgn nakal2 lagi yer sayang...

hayati smkkgb: Salam.Tahniah atas pengorbanan seorang isteri terhadap suami.Kak yati baru dapat berita dr en zahid yg izma ke Jordan.Syabas.Alhamdulillah anak selamat.Moga dia cepat sembuh.

ummiluqman- semoga faqeh cepat sembuh.. amin

ummuasiah-Kami doakan Faqeh cepat sembuh & kembali spt sediakala. Moga Allah kurniakan ketabahan & kesabaran yg tinggi buat akk sekeluarga. Ameen.

muneer-salamathu..marratan thani.salamathu. semoga ummu faqeh dapat bersabar.

kak aizah-Alhamdulillah, semuanya telah selamat..seperti seorang yang menantikan hukuman berat..tetapi tiba2 dibebaskan dari hukuman..maka kesyukuran dan kegembiraan yang tak terucap dek kata2..indahnya bila dapat melepasi ujian Allah kerana kemanisan akan dikecap sesudahnya..Seronok baca blog Izma, baru berkesempatan menatapnya..ajar akak buat blog cuti nanti ye..

Ummu Asiah-Ya Allah, selamatkanlah Faqeh & berilah ketenangan pada Kak Izma sekeluarga..

Salam...Izma bawak bersabor yerk.i nie kalo budak sakit cepat tul tersentuh...sebak rasa..update me okey..Aikin

kay- meremang bulu roma... moga adik faqeh cepat sembuh! tabah yek Izma!

ummiluqman-semoga Faqeh cepat sembuh, sabar hadapi dugan ni ya. Izma

azilah- ya allah izma.. sedih zila baca entry ni..kuatnya dugaan izma sekeluarga..zila doakan faqeh cepat sembuh ye n smoga izma tabah mnghadapi ujian ni..AMINN

cikgu dima- Insyaallah...
moga2 adik Faqeh sihat seperti sediakali....insyaallah....doa dari Malaysia....

ainul arina-salam faqeh, moga cepat sembuh yer. terkejut achik dengar. alhamdulillah takde apa2..

kak izma, moga dipermudahkan semua urusan. ^_^


faqeh..pertama kalinya makan nasi goreng ummi.Lapar sangat katanya..Alhamdulillah.. baru jer sampai dari hospital...


permintaan sejak dari duduk di hospital lagi..ingin menonton video nasyid kegemarannya dan juga bermain games katanya...




inilah dia ummuqusoi..kami sekeluarga ke rumah beliau.Bertanyakan keadaan kaki dia.



akhowat JUST-bakal2 doktor dah ni..dan akhhowat bayt Insyirah.Syukran ala ziaratukum..



Hidup memerlukan pengorbananan.
Pengorbanan memerlukan perjuangan.
Perjuangan memerlukan ketabahan.
Ketabahan memerlukan keyakinan.
Keyakinan pula menentukan kejayaan.
Kejayaan pula akan menentukan kebahagiaan.

6 comments:

UstazCahaya said...

Salam Ummu Faqeh.

Selamat Tahun Baru 2010 buat Ummu Faqeh sekeluarga. Semoga tahun baru 2010 lebih baik daripada tahun 2009;-)

Syiedahuitm said...

Selamat Tahun Br..Alahmdulillah Sume dh selamat..semoga dalam lindungan allah sentiasa..
Sori bz bc entri akk tp xdan coment..ngeri plk trinngtkt Faqeh buat Stunt nie..

Syiedahuitm said...

Selamat Tahun Br..Alahmdulillah Sume dh selamat..semoga dalam lindungan allah sentiasa..
Sori bz bc entri akk tp xdan coment..ngeri plk trinngtkt Faqeh buat Stunt nie..

Syiedahuitm said...

Selamat Tahun Br..Alahmdulillah Sume dh selamat..semoga dalam lindungan allah sentiasa..
Sori bz bc entri akk tp xdan coment..ngeri plk trinngtkt Faqeh buat Stunt nie..

Anonymous said...

salam...suke baca en3 izma nie...hows faqeh????mg die sihat mcm dulu2...nnti nk smbg baca lg..en3 izma nie...

ummu faqeh said...

ustaz cahaya...selamat tahun baru juga utk ustaz...amin..

acik syiedah..terimakasih aatas doa tersebut..ngeri?hehe..buat aksi stunt mmmg ngeri..yang tgk kejadian lagi ngeri..dan yang mengalaminya bertambah2 mengerikan..huhu

alhamdulillah..faqeh dah bertambah ok sekarang..

SYUKURI NIKMATNYA!

font



I changed my font at thecutestblogontheblock.com

MUTIARA AL-QURAN اللؤلؤة قرآن كريم

TABAHKAN HATI KAMI!