Pages

Monday, December 21, 2009

ALHAMDULILLAH..

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
Jam menunjukkan pukul6 pagi.Anak2 tengah lena dibuai mimpi lagi.Ummi sekarang ni dah tak boleh berjaga malam2 menemani abi.Banyak faktor menghalang mata ini untuk terbuka.hehe..sejuk menyebabkan kita mengantuk,lagipun adik asyik nak berkepit dengan ummi jer.

alhamdulillah hari ni hari kelima dia demam...hari ketiga hari tu, abi tengok keadaan adik semakin teruk, abi terus bawa ke hospital pulak.Doktor kata ..kahak banyak dalam badan adik,itu sebab dia tidur mulut sentiasa ternganga dan dada dia selalu berombak2 tuh..

alhamdulillah setelah adik sedut gas ni...adikk dah kembali seperti biasa.Petang semalam adik muntah kahak yang banyak dan pekat..dan malam tadi adik dah boleh tidur dengan ok.Ummi harap hari ni adik dah boleh makan seperti biasa.Insya Allah.


adik yang lesu pada mulanya..


dan malu apabila disnap gambarnya!


abi yang sentiasa setia menemani adik ke mana saja..Ummi kat rumah jaga kakak dan abang.Syukran untuk Ammu Din,sahabat sejati abi,menemani abi sentiasa.Semoga Allah sahaja mampu membalas jasa baik Ammu!


Kali kedua setelah di X-RAY, masih terdapat banyak lagi kahak.Adik diminta sedut kali kedua.Dan Alhamdulillah...dah semakin berani untuk memegang sendiri.

inilah alatnya..apa hentah nama dia.Kena tanya doktor2 kat JUST nih...



Memang memeritkan apabila sakit demam di negara orang.Caj consultataion sahaja mencecah 10 dinar ( RM50 ) tak termasuk ubat2annya lagi, 4 dinar pulak.Hm..itu baru sekali pergi.. Takper ..inilah asam garam kehidupan hidup di perantauan..Saudara mara jauh,hanya Allah dan sahabat handai tempat kita bergantung harap.

Ya Allah, berilah kami kekuatan dan ketabahan menghadapi ujianMu di perantauan ini..Dan permudahkanlah urusan kami Ya Allah.


6 comments:

Yanti Suhaini Binti Ibrahim said...

Kesiannya Adik Faseh.. semoga adik Faseh cepat2 sembuh dan tak payah ambik Neb(Nebulizer) lagi ya? Kakak Aufa kecik2 dulu dah jenuh kena ambik Neb ni:))

ummu faqeh said...

terimakasih Acik Yanti..hehe..ooo itu namanya alat tuh yer...terimakasih sekali lagi..Moaga kita semua dlm rahmat kesihatan sentiasa, amin!

ummiluqman said...

semoga cepat sembuh...sejuknya jordan sekarang?

Kehelan said...

moga Izma satu famili sehat wal afiat!

ummu faqeh said...

terimakasih kak ma..yer..musim sejuk kat sini sekarang..cecah 9 deg kadang2 pada waktu malam!

ummu faqeh said...

syukran acik kay...doakan kami yer!

SYUKURI NIKMATNYA!

font



I changed my font at thecutestblogontheblock.com

MUTIARA AL-QURAN اللؤلؤة قرآن كريم

TABAHKAN HATI KAMI!