Pages

Friday, March 13, 2009

trip 2 taman tamadun islam- 13 mac 2009


hm..jam dah menunjukkan pukul 11 malam..pukul 2 pagi nnt time out..ni trip yang baru berlangsung pada petang tadi..alhamdulillah kami sekeluarga ke taman tamadun islam di pulau wan man..

ni abi dan anak2 yang menuju ke perhentiantok paloh..pastu nak gi tgk orang naik bot pulak..


inilah pemandangan masjid kristal dari pandangan sisi..cantik tak? waktu malam lagi cantik.. berkelip2 lampunya..

jannah semangat nak naik bot tuh..tapi kami sampai dah lewat, dia tutup pukul 6 ptg..nantilah lain kali kita naik yer..muka tgh sedih tu..bayaran utk orang dewasa RM 10.boleh round2 sekitar pulau2 berdekatan..

takperlah jannah dan faqeh, kita tgk bot kosong dulu yer, nnt lain kali kita datang lagi yer sayang!!

sabar faqeh yer.. jgn nak terjun pulak.. heheh,gurau jer..

oklah sayang, kita main permainan dulu yer.. at least terubat gak hatinya yang sedikit kecewa..pada anggapan akulah..hentah2 dia tak rasa apa2 punkan..

ni pulak kak jannah duk bz main buainya..

adik fasehpun tidak ketinggalan bermain gelongsor..

alhamdulillah ..semoga sedikit masa yang kami luangkan utk anak2 kami ini memberi kan kepuasan kepada anak2 kami yang amat memerlukan kasih sayang utk pembesaran mereka ini..yang penting luangkan masa yang berkualiti dengan mereka.. kami ni ibubapa yang bekerjaya.. mmg mempunyai masa yang agak terbatas dgn mereka..hari2 biasa, balik rumah, keluar bermain basikal sekejap, malam lepas maghrib baca buku jap, lepas isyak terus tidur..esoknya kena bangun awal utk ke sekolah pulak..letih memang letih, tapi itulah dinamakan pengorbanan.. harga utk kejayaan terlalu tinggi harga pengorbanannya..
yang penting luangkan masa berkualiti dgn mereka walaupun sikit masanya ..yang penting kualiti bukannya kuantiti..



SELAMAT MENJADI IBUBAPA BEKERJAYA YANG CEMERLANG MENDIDIK ANAK2 NYA CEMERLANG DUNIA DAN AKHIRAT!AMIN..

5 comments:

MS Rizal said...

Salam...wah, macam best tempat ini ye kak. 3 Negeri yang saya tak pernah sampai lagi di Malaysia; Perlis, Kelantan dan Terengganu. Saya kena cari masa untuk berkunjung ke sini dan negeri jirannya juga nanti InsyaAllah...

mr.hafizazmi said...

Assalamualaikum...

Macam mana dengan Masjid Kristal tu? Pemandangannya permai kan? Memang alam ini, Allah jadikan sesuai dengan fitrah hati kita. Memang tenang sekali.

Teringat saya kenangan selama 3 bulan di Taman Tamadun Islam tahun lepas.

ummu faqeh said...

msrizal...mmg best tempat ni dik..jemputlah datang ke neggeri terengganu ning..takpun cari 'bakal' orang sini. sure adik akan selalu balik sini..hehe.. cdgn dari akk jer..nak ikut, terpulanglah..gurau jer..

ummu faqeh said...

trueone..welcome 2 my blog..n u r warmed welcome to terengganu..ok jer masjid kristal ni..malam2 lagi cantik, berkelip2 lampunya..mmg menenangkan.. jemputlah datang ke terengganu yer...

mr.hafizazmi said...

Memang benar... Penat tau masa panjat sampai bumbung masjid kristal tu.. nak buat penyambungan litar elektrik. Tapi itu kenangan dahulu, 3 bulan kerja electrical engineer sementara tunggu kerja lagi elok.

Tapi saya sedikit geram pada yang timbulkan isu gambar Budha pada bumbung tersebut dihangat2kan, dan timbul pula kiblat tak betul dan macam2 lagi.

Apa pun, Selamat Datang ke Terengganu dari irhafiz.wordpress.com

Dua buah bangunan lagi yang melibatkan saya ialah Dome of the rock and dewan...

...maaf atas bahasa yang kurang teratur, nak cepat ni, musafir ke kampung, wassalam...