Pages

Monday, December 28, 2009

APA YANG PENTING?KERJASAMA!!!

بسم الله الرحمن الرحيم
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

Jam menunjukkan 2.30 pagi...suhu 11 degree.Hm..menemani my hubby study.Esok nak presentation.Next week dah exam final.Ya Allah, permudahkanlah urusan suamiku.Berikan kekuatan fizikal, jasmani dan rohani untuk menghadapi peperiksaan kali ini.Berilah kekuatan daya ingatan dan ilmu yang berkat.Amin!

Apa yang ummi nak bercerita pada kali ini?Pasal Kak Jannah.Minggu depan dah nak exam jugak.Sama2lah study dengan abinya!Doakan semuanya yer!

Apa yang penting?hehe Kerjasama...benarlah kata wonderpets nih..kerja sekolah kak jannah perlu disiapkan beramai2.Seronok dan teruja melihat semua bahan2 yang memerlukan pencarian bahan2 yang sebenarnya.








abi yang bersemangat membantu kak jannah.Abg faqeh dan adik faseh tolong jugak..tolong tengok dan tolong menyibuk!hehe


inilah hasilnya!!!Setiap minggu pasti ada kerja yang dibawa balik ke rumah untuk dibuat.Semuanya perlu dicari bahan2 yang realiti.Pening gak abi nak mencari bulu ayam kan?hehe..nasib baiklah abi tak kutip kat tepi2 kedai ayam.Akhirnya,kami minta dari Ummu Qusoi.

Itulah memerlukan kerjasama antara semua pihak dalam menyiapkan kerja rumah anak2.Ummi dan abi serta adik beradik yang lain turut menyiaokan kerja rumah Kak Jannah.Dan hasilnya, amatlah memuaskan...Ummi dan abi dia yang teruja melebihi anak2 pulak!hehehe..yerlah dulu, ummi abi mana ada kena buat kerja2 macam gini.Zaman sekarang semakin canggih dan anak2 didedahkan dengan baha2 yang realiti agar mereka lebih kreatif dan inovatif di masa hadapan.Semoga Hurul Jannah menjadi seorang pelajar yang pintar, amin.

basol- bawang besar!


thoum- bawang putih!

khoruf- biri2 ( ni letak kapas jer..puas pulak nak cari bulu biri2 nih!)

zarrah- jagung. ( tapi muallimah dia suruh letak jagung keras jer..siap muallimah dia berikan pada jannah suruh letak,alhamdulillah..)

dikun- ayam jantan( bulu ayam betul tuh tau!)

zahrah - bunga




No comments:

SYUKURI NIKMATNYA!

font



I changed my font at thecutestblogontheblock.com

MUTIARA AL-QURAN اللؤلؤة قرآن كريم

TABAHKAN HATI KAMI!