Pages

Monday, November 23, 2009

OUR 1ST JOURNEY TO BALAD!

bismillahirrohmanirrahim..assalamualaikum.. jam menunujukkan 10.40 am.cuaca 11 darjah celcius...sejuklah jugak..nak jemur baju kat luarpun memang tak sanggup.Terpaksa jemur dalam rumah jer.3,4 hari barulah kering!

kali ni ummi nak bercerita ttg pengalaman pertama kami sekeluarga ke balad!(bandar).
pada sabtu yang lepas,kami berlima menaiki teksi dari rumah.Kebiasaannya memang payah teksi nak berhenti sebab tengok kami bawa anak ramai!( huhu, memang sedih, org arab tak ramai anak, paling ramai 2 org jer!tak tahulah kenapakan?)

setelah menahan teksi yang ketiga barulah teksi berhenti, alhamdulillah..sampai jer di tempat yang dituju,pemandu teksi mengenakan bayaran JD 2 !huish biasanya JD 1 jer! memula hubby taknak bayar, tapi fikirkan nanti ada kesan tak baik kepada kami sekeluarga, maka dengan berat hatinya hubby bayar!

sampai jer, ramai nya manusia kat pasar nih.Ini antara pasar yang paling mahsyur di Jordan.Memang murah dan banyak pilihan yang disediakan.Tapi yang tak tahannya terlalu bising!Semua peniaga ingin mempromosikan kedai dan barangan masing.Maka bingitlah telinga dibuatnya.Jadi macam pesta nyanyian di tepi jalan pulak.Kadang2 seronook pulak nengoknya.Kelakar pun ada gak.Siap buat lagu dan berjoget2 tengah laluan orang ramai.hehe





ni gambar sebelum keluar ke balad!so excited!


jannah duk nak pilih baju mana nak dibeli


faseh tersengih kambing!


faqeh dengan mata boollatnyer!



antara barang2 yang dijual di sini.


kita minum dulu!dahaganya!


jannah berposing di belakang timbunan kain2!

ummi berehat dulu.Lunch hour!Malam nanti ummi sambung lagi..

4 comments:

anamarza said...

sronoknya dapat jalan2 tempat orang....

ummu faqeh said...

hehe..memang seronok bangat!tapi sejuuuuk lah..

tebu said...

Bismillah
Assalamualaikum..
K/izma,
hihi rasa cam ada sdikit kesilapan fakta kat ctu..
orang arab ni biasanya anaknya ramai malah lagi ramai dari kita..
klu kita 10 org tu dah rasa ramai giler...diorang 3adi ja kat cni berbelas2...
even diorang kadang2 pelik bila dgr adik beradik kita klu dua tiga org ja...
okes, saja nk singgah cni..rindu upin ipin akak

Salam aidil adha
kullu 3am waantum bikher..

ummu faqeh said...

salam wahai insan yang menamakan dirinya TEBU..
waalaikumussalam..

terimakasih atas fakta tersebut..yerlah kot agaknya org arab nih ramai anak..sebabnya yang akk tgk jiran2 di area akk nih, semuanya anak sikit..tuan rumah akk sorang jer anaknya..

mungkin di tempat lain ramai anak.hehe

salam eidul adha gak!kalu boleh nak tahu gak saperlah gerangan tuan TEBU yang manis nih!

SYUKURI NIKMATNYA!

font



I changed my font at thecutestblogontheblock.com

MUTIARA AL-QURAN اللؤلؤة قرآن كريم

TABAHKAN HATI KAMI!