Pages

Thursday, November 13, 2008

Terlekanya hambaMu ini Ya Allah..

Alhamdulillah... Ya Allah. betapa terlekanya kita seorang manusia ini bila sentiasa di dalam kerja2 seharian.. sehinggalah kita tersentak dgn sesuatu peristiwa ..barulah kita tersedar dari mimpi...
Apa yang aku nak citer kat sini ada beberapa perkara yang berlaku dalam minggu2 kebelakangan ini..
satu... komputer aku rosak.. semua barang2 , dokumen2 aku, laporan2 pejabat , gambar2 aku..semuanya tak dapat diselamatkan..huhuhu.. menangis 3 hari 3 malam duk memikirkan keadaan ini.. namun pada hari ini..13.11.2008 aku dah dapat terima situasi ini.. banyak hikmahnya.. mengajar aku erti kesabaran.. dan ketekunan..
dua...aku betul2 bz... sampaikan nak duk kat ofispun tak sempat.. asyik keluar jer manjang..kalu duk kat ofispun.. ada jer kerjanya..sampaikan aku terlupa untuk membaca ma'thurat dal Al-Quran.. yer.. berdosanya aku... ampunilah dosa2ku...
tiga... aku tergagap2 membaca Al-Quran... malunyer aku.. benarlah kalau dah lama sangat kita tidak membaca Al-Quran.. lidah kita akan jadi keras... sekarang ni.. aku cuba juga mencari masa untuk membaca Al-Quran.. Ya Allah mudahkanlah urusanku untuk beribadah kepasaMu.

Kesemua perkara yang berlaku ke atas diriku.. semestinya mempunyai hikmah di sebaliknya.. AMPUNI AKU YA ALLAH...

No comments: