Pages

Sunday, September 16, 2007

RAMADHAN KAREEM

alhamdulillah..hari ni merupakan hari ke4 kita berpuasa di bulan rmdhan yang mulia ini..bagi aku ramadhan kali ni berbeza sedikit dari rmdhn tahun lepas kerana tahun ni aku berpuasa dengan adanya 3 orang permata hati.. permata hati ke3 baru berumur 4 bulan.beberapa sms yang aku terima..

wahai tetamu2 ramadhn, utkmu rahmat dan maghfirah,airmatamu taubat,dendanganmu tadarus , selimutmu tarawih & bantalmu tahajjud. Moga dirimu mewarisi Jannah..

tiada ucapan seindah zikir,tiada bulan seindah ramadahn..

Merinduimu satu kemestian,menyintaimu satu kerelaan, untuk membuktikannya, kubisikkan padamu..aku amat cinta kepadamu.. "Ramadhan"..


bayangkanlah kesibukan diri ini menguruskan anak2 yang kecil dan mana masa aku nak memasak..penat2 baru balik kerja..mana aku nak tarawih kat rumah.. sedangkan masa kami bersolat jemaah bersamapun.. ada jer hero kami ni memanjat kat atas belakang time sujud...sabar jelah...


tapi..itulah rupanya kemanisan berumahtangga menguruskan hal ehwal rumah tanngga untuk melahirkan generasi rabbani...dalam masa yang sama membaca menambahkah ilu di dada time mereka dah tidur..time tak tidur jgn haraplah nak membaca..makin sibuklah dia nak membaca sama buku yang ummi dia nak baca...

nilah hero kami yang sama2 solat berjemaah tapi akhirnya terus menjadi imam di hadapan abinya...........

Orang-orang yang paling berbahagia tidak selalu memiliki hal-hal terbaik, mereka hanya berusaha menjadikan yang terbaik dari setiap hal yang hadir dalam hidupnya..amin..


No comments: