Pages

Thursday, September 13, 2007

jangan bersedih


semalam aku berkesempatan melawat seorang kawan yang xcident..kaki dia patah..dan yang lebih menyedihkan dia baru dua bln kahwin dan sebulan mengandung..sian gak aku tgk keadaan dia...tapi mungkian ada hikmahnyakan...
aku juga berkesempatan membaca buku yang begitu memberi impak besar padaku..tajuk buku tu..JANGAN BERSEDIH..JADILAH WANITA YANG PALING BAHAGIA.karangan Dr. 'Aidh bin Abdullah Al-Qarni..banyak maklumat aku dapat daripada buku ni..
ni sinopsis kat belakang bukunya..
saudariku!
Buku ini mengimbau kepada setiap wanita untuk bahagia dengan agamanya, merasa senang dengan kurniaan Allah yang telah dianugerahkan kepadanya, dan bergembira dengan berbaagai nikmat yang telah dimilikinya..
Saudariku!
Bacalah buku ini agar ianya dapat mengusir segala macam keseihan dari dalam dirimu, bayang-bayang kedukaan, dan mimpi2 buruk, ketakutan dan kekhuatiran.
Saudariku!
Setelah anda selesai membaca buku ini ,ucapkanlah selamat tinggal pada kesediahan , tinggalkan kegelisahan, hindarkan lorong2 kesengsaraan, dan jauhilah dari keputusasaan dan kegagalan.Marilah kembali ke jalan keimanan dengan melampiaskan keriduan kita kepada Allah dan merasa puas dengan qadha dan qadarNya.
Pada saat itu anda dipanggil oleh penyeru keimanan ."Andalah yang berada di atas gunung harapan dan lembah keredhaan dan berbahagialah kerana andalah wanita yang paling bahagia di dunia ini"
baguskan kata2nya..membuatkan aku tertarik membeli buku ini.niat di hati ingin aku hadiahkan kepada shbtku yang sedang dilanda masalah,insya Alah akan aku hadiahkan padanya nanti...
..ILMU penyuluh hidup, AMAL bekalan perjalanan dan AKHLAK hiasan jiwa dan peribadi menuju destinasi AKHIRAT yag sudah pasti.

No comments: