Pages

Wednesday, August 1, 2007

perginya hamba Allah..



pg pada 25 Julai 2007..pagi tu, memang aku rasa tak sedap hati..dari malam semalam lg memang aku letih sangat..letak je kepala terus tidur..dah x sedar apa lg..memang pelik jugak..

paginya aku dtg ofis, terus ke bilik bos..bincang beberapa perkara.masuk je bilik aku, mesej dari abah smpai...katanya tokki aku dah meninggal pg td.berderai terus air mata aku..terus call suami..nak pergi ziarah..lepas tu aku dh xblh buat keje apa lg..terus minta kebenaran dengan bos balik awal...dlm kete aku menangis puas2..

sampai je kat rumah arwah..xberapa ramai lg org..aku bacakan yasin buat kali terakhir utk arwah..Ya Allah..aku terkenangkan kenangan bersama arwah ketika aku kecil..aku memang disayangi oleh arwah ketika kecil..Ya Allah..kau ampunilah dosanya..peliharalah dirinya sebagaimana dia memeliharaku ketika aku kecil...Ya Allah..sebak aku ketika menatap wajahnya kali terakhir ...terbayangkan bagaimana pula kematian aku nanti..bagaimana azab yang akan dihadapi di alam barzakh nanti..Ya Allah takutnya..ampunilah dosa2 yang telah dibuat oleh arwah..tempatkan dia di tempat orang yang Engkau kasihi..sempat juga aku tengok arwah dimandikan dan dikafankan..

esoknya aku pergi satu bengkel kesedaran diri..Alhamdulillah memang banyak manfaat yang aku dapat dari bengkel tersebut..satunya..ust tu tanya mana yang lebih penting..cara kematian atau cara kehidupan seseorang tu...maksudnya..bagi aku cara semasa kita hidup itu yang penting...kata ust tu lagi..setiap pekerjaan kita jika dimulakan dengan bismillah..akan menjadi ibadat...so..lepas ni nak masuk ofis..kena langkah kanan..dan bacalah bismillah...

mg redha Allah bersama kita..

No comments:

SYUKURI NIKMATNYA!

font



I changed my font at thecutestblogontheblock.com

MUTIARA AL-QURAN اللؤلؤة قرآن كريم

TABAHKAN HATI KAMI!