Pages

Thursday, August 2, 2007

my officemate


ni la muka2 yang sama batch dengan aku..ni masa sambutan hari raya kat wisma seri amar..kak ani satu ofis dengan aku, yang pakai tudung kuning..kami xramai perempuan kat ofis ni..cuma aku , kak ani dan kak non je perempuan..yang lain semua lelaki...mujurlah kami ni dah kahwin..kena pandai bawa dirilah..kira ok jugaklah..
best jugak keje kat ofis ni..yang blh kongsi masalah mestilah dgn kaum sejenis kitakan? yang lelaki ada juga yg mbawa masalah..tapi yang ptg..hati kita mesti seronok buat keje...dan yg plg penting..dari pengalaman akulah...nak masuk ofis mesti langkah kaki kanan dan baca bismillah...
pasal keje aku..ada satu hari aku pegi ke mahkamah..yelah bawa kes drug addict yang nak dijatuhkan hukuman ni,sama ada nak letakkan dia bwh pengawasan atau nak letak dia dalam pusat serenti.. ada searang sarjan yang berurusan dengan aku..bila dia duduk dalam mahkamah..mesti aku dengar dia sebut ALHAMDULILLAH.. yelah tanda syukur dia setelah kerjanya menangkap orang beres kot.. tapi yang aku nak ambik iktibar ni .. dia sentiasa sebut alhamdulillah tanda kesyukuran dia..tapi kita ni jarang mengucapkan syukur tanda terima kasih atas nikmat udara yang sentiasa ada ni..
tapi..aku rasa kan..kitani bila dah tiada sesuatu tu..barulah kita syukuri mende tu..contohnya..tangan kita yang elok2 menaip ..tapi suatu hari dah xblh menaip..barulah kita rasakan tangan ni beharga..
BEGITU JUGAK DENGAN ORANG YANG SENTIASA MENYAYANGI KITA.. ADAKAH KITA SENTIASA MENGHARGAI KEHADIRAN MEREKA???
so..sayangilah orang yang sentiasa menyayangi kita...

No comments:

SYUKURI NIKMATNYA!

font



I changed my font at thecutestblogontheblock.com

MUTIARA AL-QURAN اللؤلؤة قرآن كريم

TABAHKAN HATI KAMI!