Pages

Wednesday, August 8, 2007

kenariku patah sayap...


berapa hb kami xcident yek??ha..selak punya selak diari rupanya 4.7.07 lalu kete kami xcident..maknanya dah sebulanlah kejadian tu..alhamdulillah..dimaklumkan hari ni siaplah kete kami..

nak citer masa hari kejadian tu... my hubby dtg ambik kat ofis..hari tu hujan..of course jln kat ats jmbtn licin...bila dh ats jmbtn tu.. kenari depan kami yang dipandu sorang pompuan..dah terlanggar crv kat depan dia..kami apalagi sondol ajelah ketenya..yelah xblh nk g mana2 dah..kuat jugak masa langgar kete depan kami..lebam juga lutut aku..pastu lama gak duk atas jambatn tu..yelah jalan mesti jem punya...masa tu aku berfikir mgkin ini ujian dari Allah utk kami..yelah mgkin sbg kaffarh dosa yg telah dilakukan..
bukanke kalu kaki kita ni kalu tertusuk duri itu sebagai penghapus dosa kita...ingatlah semua...redha dan murka Allah kita dapat rasakan..namun kita hendaklah berbaik sangka kepada Allah..apa yang ditentukan Allah tentu ada hikmah di sebaliknya...
dan aku yakin.. kete kami xcident ni tentu ada hikmakhnaya..Hanya Allah sahaja yang mengetahuinya..
tapikan sampai sekarang aku masih trauma dgn kejadian tu..yelah kalu kete bw laju2 mesti aku rasa takut..rasa macm nak brek je kaki aku..doaku agar Allah mudahkan urusan aku pada masa akan datang..nasihatku pada rakan2 semua..hatilah2 memandu..jagalah jarak kete anda..pandu cermat jiwa selamat...
Kata2 hikmah pada kali ini..
Gantungkan azam dan semangatmu setinggi bintang di langit dan rendahkan hatimu serendah mutiara di lautan.
Kebijaksanaan menjanjikan kejayaan dan kebahagiaan tetapi jika disalahgunakan akan mewujudkan penderitaan

No comments:

SYUKURI NIKMATNYA!

font



I changed my font at thecutestblogontheblock.com

MUTIARA AL-QURAN اللؤلؤة قرآن كريم

TABAHKAN HATI KAMI!