Pages

Tuesday, April 26, 2011

Roller Blade di Musim Robee' ( Spring) !!!

Bismillah Walhamdulillah...

Diari- 15 April 2011.

Hari Jumaat yang agak cerah.
Kami ke Jamiah Yarmouk.
Abang Faseh main roller blade Abang Faqeh.
Abang Faqeh main roller blade Kak Jannah.
Kak Jannah main roller blade yang abi baru beli.
Tapi ..roller blade Kak Jannah nampak macam besar jer ummi kata..
Abi cuba masukkan kakinya ke roller blade Kak Jannah..
rupa2nya muat dengan kaki abi..
^___^..

Kesian Kak Jannah..Akhirnya dia pakai semula roller blade yang lama.
Sabar jerlah..
Selamat melihat gambar2 sepanjang berada di Jamiah ..


jatuh..kuatkan semangat abg faseh!

belajar dan terus belajar!

dipimpin oleh abi..

bunga kebangsaan ...ada ditanam di Jordan nih..

bunga lalang yang cantik!

rumpunan bunga yang dipetik oleh Jannah.

sinaran mentari tepat memancar ke bunga ini..Subhanallah!

Faqeh asyik bermain roller blade ..

perjalanan yang masih jauh...

pohon tamar disirami mentari..menghasilkan bayang2 yang indah di bangunan maktabah.

testing..muat rupanya dengan kaki abi..^__^

subhanallah..

pohon2 yang tumbuh di tepi2 bangunan..

Subhanallah!

Kak Jannah dengan koleksi bunganya..

bermain 'gelongsor' buatan sendiri..

Sepanjang perjalanan balik ke rumah memakai roller bladenya..

Bunga yang 'ditanam' oleh Kak Jannah.

Bismillah Walhamdulillah..

23 April 2011.

Hari Sabtu yang sejuk juga pada mulanya.
Namun mentari masih malu2 untuk muncul.

Suasana sekejap panas sekejap sejuk hari ini.Maklumlah sekarang musim robee' ( spring time!)..
Memang begini ..sejuk panas sejuk panas..dan nanti dah masuk musim panas,barulah panas betul!
Alhamdulillah sesudah selesai solat asar, kami ke Jamiah untuk bermain roller blade.
Gembira sangat2 anak.
Awan biru, angin sepoi2 bahasa..suasana sungguh indah!Subhanallah!

Abang Faseh tidak mahu main roller blade, nak main bola.
Kak Jannah ,Abang Faqeh dan abi main lumba roller blade.
Alhamdulillah..dapat meluangkan masa bersama anak2 kami pada hari ini.

Selamat menikmati gambar dan video sepanjang kami berada di sana..

inilah kami bersama roller blade kami..

Abang Faqeh dan bolanya..gigi takdokkk!


Kak Jannah dengan roller blade pink dia yang baru!

abi terjatuh!




video abi dan jannah berlumba..
wa akhiran....saper yang menang nih?





seputih salju..sungguh indah!


belum berkembang...



close up...Subhanallah..

Ros yang cantik..subhanallah!

Warna oren..

Warna pink yang cantik!

warna kuning...

Inilah roller blade2 kami...ummi jer yang takder ..

Singgah di Mat'am Abu Mahmud, beli wajbah Arabi.

Mentari sudah tenggelam ..malam pula menjelma..


Malam.

Satay!!!!

Alhamdulillah...Abi tempah satay dari syabab kat sini.
Gembira sangat anak2 ummi.
Alhamdulillah...

"lama dah kita x makan satay kan Faqeh?"-kata Kak Jannah..




3 comments:

ummiluqman@azma said...

salam.. dah besar dah semua org.. pandai betul diorg maian roller blade.. semoga dipermudahkan segalanya ok.. cantik gambar2 yg diambil rindu betul macam nak pi jordan sekali lagi.. :)

ummufaqeh said...

itulah kak ma..sekejap jer budak2 ni pandai main roller blade.ummi dia jer yg tak pandai2 lg.nnt kena belajar juga nak main ni.amin!..Moga Allah mudahkan semua urusan kita..mehla datang Jordan lg sekali..

How to learn Arabic said...

So cute!

SYUKURI NIKMATNYA!

font



I changed my font at thecutestblogontheblock.com

MUTIARA AL-QURAN اللؤلؤة قرآن كريم

TABAHKAN HATI KAMI!