Pages

Friday, June 5, 2009

ceramah di Gem Beach Resort- 22.5.09

alhamdulillah..jam sekarang menunjukkan jam 12 pagi 4 Jun 2009.Petang tadi baru bawa anak2 berjalan2 ke Danga Bay Johor Bahru..esok kami nak balik ke kuantan dah..nanti aku upload gambarnya..

sekarang aku nak bercerita tentang sesi penjelajahan ceramahku dan kali kedua ni aku diberi amanah di Gem Beach Resort, Terengganu..tapi sayangnya gambarnya masih dalam proses lagi..my sis, wani terlupa bawa gambarnya.nanti dah dapat gambar ,akan diuploadkan..

semasa sesi ceramah, alhamdulillah...peserta memberikan respond yang baik dan memberangsangkan... pada kali ini, aku buat sedikit pembaharuan, kumulakan sesi ceramah dengan lagi 'terengganu kiter' nyanyian kumpulan iklim,
sebagai tanda alu-aluan kedatangan mereka ke negeri terengganu ini.Pendengar ceramahku ini terdiri daripada orang luar daripada terengganu..berbelit lidahku membetulkan lidah terengganuku dan pahangku ini..terpaksa control..namun tipsku..
1.Bina keyakinan anda dengan bertegur sapa dengan peserta agar dapatkan rapport yang baik..berkomunikasi sebaik mungkin.
2.Perkenalkan diri...sebutkan kelebihan yang kita ada, bukannya nak berbangga, namun binakan suasana peserta percayakan kebolehan yang kita ada, tanpa mengabaikan kebolehan yang mereka ada..win-win situation.
3.cakna keadaan sekeliling, peka dengan apa yang mereka tengah lakukan..contonhnya apabila masuk sejam setengah mereka akan gelisah, kita berikan rehat selama 2minit mungkin..insya Allah selepas itu, mereka lebih memberikan tumpuan kepada apa yang ingin kita sampaikan..
4.yakin apabila menjawab persoalan yang diajukan.
5.Selitkan dengan lawak2 agar peserta tidak berasa bosan..



heheh..setelah habis sesi ceramah, my hubby angkut anak2 untuk aktiviti yang paling digemari oleh kanak2 seantero dunia...apalagi,mandi kolamlah..



ni adik faseh teruja bangat,nak terjun kat mana nih..



abi duk control kelincahan yang ditunjukkan adik bb nih..


kawasan sekitar kolam yang amat menenangkan...


ini ummi berposing...setelah berhempas pulas berceramah selama lebih kurang 2 jam lebih.


ini bilik 401-kami tumpang sekejap jer..pastu terpaksa balik dah, my hubby ada kerja.thanx a lot penghulu ajak kami sekeluarga makan sekali, tapi kami ada urusan di luar..lain kali kita makan semula yer..


adik bb berposing di beranda...


abg faqeh dan kak jannah.



kak jannah dan bunganya...


No comments: